Gdzie pozyskiwać nowe zlecenia?

Gdzie pozyskiwać nowe zlecenia?

Zdobycie pierwszych klientów to fundamentalne zadanie dla startującego biznesu, ale odkrycie źródła nowych kontaktów to podstawa w każdym przedsiębiorstwie.

Dzisiaj podpowiem, w jaki sposób pozyskiwać klientów. Każdy z nas ma rodzinę, znajomych i przyjaciół, z którymi warto podzielić się informacją o rozpoczęciu działalności. Poproś o udostępnienie tej informacji, a dotrze ona do jeszcze większego grona potencjalnych odbiorców.

Networking

W Polsce wciąż nie mówi się zbyt wiele o networkingu, podczas gdy na Zachodzie jest on naturalnym źródłem pozyskiwania klientów. Wyjdź do ludzi – odwiedzaj konferencje i targi branżowe oraz buduj sieć kontaktów na LinkedIn. Nie bój się wykorzystywać nawiązanych znajomości do promocji Twoich usług lub produktów. Warto, aby Twoja wizytówka, którą wręczasz nowemu znajomemu wyróżniała się wśród innych, które w ciągu konferencji schowa do wizytownika. Zwiększasz tym szansę, na to, że zostaniesz zapamiętany i pozytywnie odebrany. Kilka inspiracji na wizytówki, dzięki którym wyróżnisz się na każdej konferencji znajdziesz. Zadowolony konsument, który poleca Twoje produkty lub usługi swoim znajomym to najcenniejsze źródło pozyskiwania nowych klientów. Żeby jednak chciał on dzielić się spostrzeżeniami na temat Twojej firmy, musisz zagwarantować mu „coś ekstra”. Może być to wyjątkowy sposób obsługi, szybka dostawa, długi okres gwarancji, sprawny serwis.

Opinie

Po zakupie warto również poprosić klienta o podzielenie się opinią na temat Twojej firmy w serwisach agregujących rekomendacje, na Twojej stronie czy w social media. Jeżeli zastanawiasz się nad tym, czy w bankach istnieje możliwość negocjacji kursu walut, to koniecznie zapoznaj się z informacjami zamieszczonymi na stronach internetowych, na których to dna tematyka jest nierzadko poruszana. Sięgając do nich możemy być pewni, że dokonujemy najlepszego wyboru pośród wszystkich. Są to sprawy, które mogą mieć dla nas kolosalne znaczenie już teraz.

Podobne wpisy:

Dodaj komentarz