W ciągu ostatniego roku w sieci internetowej pojawiło się sporo nowych stron. Jednak okazuje się, że większość z nich aktualnie jest nieużywanych i po prostu wisi w sieci. Niestety w większości wypadków dzieje się tak, ponieważ właściciel strony nie wykorzystał jej potencjału.
Po co analizować swoją stronę internetową?
Kiedy już mamy własną stronę, warto wiedzieć co się dzieje wokół niej. Czasami możemy dodać prosty licznik wejść, ale nie jest on szczególnie miarodajny. Jednak to po liczbach najlepiej będzie widać, czy strona jest ciekawa dla użytkowników. Wystarczy podłączyć swoją stronę do darmowego konta google analytics, aby mieć dostęp do danych, które pokażą nam dlaczego i kto wchodzi na naszą stronę, lub też wykażą co zrobiliśmy źle i dlaczego nikt do nas nie zagląda.
Analiza strony internetowej to przede wszystkim zajrzenie do statystyk, ile wejść dziennie mamy, a także skąd. Jeśli nigdzie nie pozycjonowaliśmy swojej strony oznacza to, że użytkownicy sami ją między sobą polecali. Jednak nie ma co liczyć na to, że będą to tysiące wejść w takim wypadku. Z kolei gdy zleciliśmy jakiejś firmie pozycjonowanie strony można zobaczyć na jakich witrynach www nasza strona się pojawia i czy daje to efekt w postaci przejść unikalnych użytkowników do nas.
W statystykach zobaczymy także na jakie zakładki ludzie najchętniej wchodzą i ile czasu spędzają na naszej stronie. W niektórych wersjach web analytics można także ustawić sobie cel, który chcemy osiągnąć na przykład 1000 wejść dziennie na stronę główną.
Kiedy choć pobieżnie zapoznamy się ze statystykami zobaczymy czy wszystkie nasze wysiłki idą w dobrym kierunku. Jeśli statystyki są gorsze niż zakładaliśmy warto pomyśleć o opracowaniu nowej strategii promowania jej w sieci internetowej.
Kupno strony www
Część osób, które prowadzą już swoje strony kupują kolejne, o popularnych nazwach, aby i na nich prowadzić sklep internetowy, bloga czy portal tematyczny, na którym będą zarabiać na reklamach. Tutaj także przyda się skrupulatna analityka internetowa. Po pierwsze trzeba ocenić czy warto kupować konkretnie tę stronę. Chwytliwa nazwa to nie wszystko. Trzeba też sprawdzić skąd do tej witryny prowadzą linki błąkające się po sieci i czy nie są to miejsca uznane za spam. Warto też sprawdzić jaki jest ruch na stronie, jeśli ktoś wcześniej podłączył ją do jakiegoś programu analitycznego. Dobrym punktem wyjściowym jest też sprawdzenie Page Ranku, ponieważ im wyższy, tym bardziej wartościowa strona. Jednak zanim kupimy domenę warto ją dokładnie przeanalizować.