Pozycjonowanie to działania zmierzające do osiągnięcia jak najwyższej pozycji w wynikach organicznych wyszukiwania wyszukiwarek internetowych dla wybranych słów i wyrażeń kluczowych. Pozycjonowanie strony internetowej sprawia, że Twoja strona pojawia się wyżej w wynikach wyszukiwania Google, dzięki temu na Twoją witrynę trafiają potencjalni klienci. Statystyki pokazują, że większość internautów przegląda tylko pierwsza dziesiątkę wyników, często kończąc nawet na stronie pojawiającej się jako pierwsza. Dlatego właśnie pozycjonowanie jest bardo ważne, jeżeli Twoja strona znajduje się poza TOP10 potencjalni klienci trafią na strony Twojej konkurencji. Nawet jeśli Twoja oferta jest lepsza nikt się o niej nie dowie. Większość ludzi uważa, że pozycjonowanie stron internetowych wymaga bardzo dużej wiedzy. Jest to jednak pojęcie błędne, gdyż pozycjonowanie większości stron internetowych nie jest takie trudne, o ile nie mamy do czynienia z bardzo kompetytywnym hasłem. Dobrze sformułowany tytuł strony jest bardzo ważny. Służy nie tylko rankingowi, ale również jest tym co większość ludzi czyta przed wejściem na stronę z wyników wyszukiwania. Tytuł powinien zawierać nasze słowa kluczowe, najlepiej na samym początku. Powinien jednak mieć sens. Warto poświęcić trochę czasu na zastanowienie się nad nim. Pozycjonowanie stron rozpoczęło się wraz z rozwojem pierwszych wyszukiwarek internetowych. Webmasterzy dążyli do tego, aby ich strona pojawiła się jako pierwsza w wynikach wyszukiwania dla danego zapytania. Początkowo nie było to trudne, gdyż wyniki w wyszukiwarkach opierały się na analizie słów kluczowych podanych przez autora w nagłówku strony. Później jednak, między innymi ze względu na łatwą manipulację słowami kluczowymi, wyszukiwarki zaczęły je ignorować, odwołując się bezpośrednio do treści strony. W związku z ogromnym zainteresowaniem pozycją danej strony w wyszukiwarce zaczęto stosować różnorodne metody pozycjonowania m.in. takie, których nie akceptują twórcy wyszukiwarek lub nie są zgodne z zaleceniami dla tworzących strony gdyż „zaśmiecają” wyniki wyszukiwania. Te metody zaczęto nazywać nieetycznymi, czyli tzw. Black SEO. Nie warto stosować takich technik, gdyż są one krótkotrwałe.